07/11/2017

El PBX és una espècie en extinció?

Les últimes tendències del mercat, diuen que el PBX s'està morint, que les comunicacions empresarials en la forma de la PBX corporativa estan canviant i de forma contínua. Potser s'ha de pensar en el que es considera que és un PBX i com podria passar el temps per canviar la definició del terme.
És cert que les empreses s'estan allunyant dels PBX tradicionals. Però una nova onada de tecnologia de PBX és aquí. Està basada en IP i combina característiques de comunicacions unificades (UC), que són cada vegada més necessàries per IT i prenedors de decisió. Només perquè la forma en què ens comuniquem està evolucionant, no s'ha de pensar que el PBX és menys necessari o desitjat en els llocs de treball moderns.
Segons els analistes, el PBX va a la baixa i les comunicacions unificades van en augment. Però, què són comunicacions unificades i per què es considera que està en un terreny diferent al PBX? Per fabricants com 3CX, el PBX és un sistema d'UC. Han de ser un mateix. I per seguir avançant, es probable veure no només una major consolidació entre proveïdors, sinó també entre les diferents facetes del què és la comunicació empresarial. La línia que separa un PBX i UC es tornarà molt més borrosa; potser s'estarà buscant un nou terme per descriure aquesta amalgama.

El vídeo no és només una novetat
S'està veient que moltes empreses estan augmentant les seves demandes quan es tracta del que esperen d'una solució de comunicacions empresarials. Particularment, les característiques com ara conferència web s'estan convertint en un requisit cada vegada més popular; el mercat global s'espera que arribi als 3.900 milions de dòlars en 2020. Des que les empreses són cada vegada més mòbils i ara són capaces de globalitzar les seves activitats empresarials, estan comprenent i recollint els beneficis de la videoconferència.

El PBX és una espècie en extinció?

En un determinat producte, s'ha vist que, en els últims 12 mesos, l'ús de la videoconferència s'ha incrementat en un 500%. Això es deu en gran part al fet que ha estat completament integrada en l'última versió del sistema telefònic. La video / web conferència ja no és una opció addicional. Hi és, a punt per utilitzar per tots els empleats sense cost addicional. El PBX no ha de deixar de ser el focus principal, però són aquestes funcionalitats addicionals els que fan que la nova generació de PBX basada en programari es destaqui.

El núvol ja no és a l'horitzó
Des que les tecnologies que envolten a Internet, veu, vídeo i més han evolucionat significativament en els últims anys, les comunicacions al núvol són una solució més fiable i rendible que mai. A mesura que aquests sistemes siguin cada vegada més fàcils d'implementar, es veurà que les solucions basades en el núvol es tornaran encara més populars en el lloc de treball. I on un sistema basat en el núvol en el qual l'usuari final estava limitat en la quantitat de control disponible per a ell, ja s'està convertint en cosa del passat.

El PBX és una espècie en extinció?

Els fabricants ara estan oferint solucions independents d'un proveïdor al núvol, deixant aquesta decisió al client. El que significa que poden configurar fàcilment el seu propi PBX amb el proveïdor de serveis en el núvol de la seva elecció. Per això, és important que el PBX s'ofereixi com una solució multiplataforma. Això resultarà en una solució molt més rendible i pot treballar tant com vulgui en el núvol. Això és especialment útil per a empreses amb una gran quantitat de treballadors remots que no volen tenir grans servidors in situ. A més, ser capaços de triar entre la implementació en Windows o Linux vol dir que el PBX pot funcionar molt més fàcilment en el núvol o en petits aparells com són els miniPCs.

Tot IP, tot el temps
També estem veient un gran moviment cap a una "iniciativa de tot IP" en què molts proveïdors de telecomunicacions estan oferint un servei basat en IP sobre la seva xarxa ISDN, buscant convertir-se completament en IP en un futur proper. Al Regne Unit, això ha ajudat a 3CX a fomentar una forta relació amb una de les principals empreses de telecomunicacions, BT. Es poden esperar associacions similars en el futur, per exemple, amb empreses com Deutsche Telekom a Alemanya, que fan el canvi a una xarxa basada en IP. Amb desenvolupaments com aquest, venint d'alguns dels principals proveïdors en el món, és difícil imaginar que el PBX IP no està en camí.

El PBX és una espècie en extinció?

La nova generació de PBX està aportant més funcionalitats, més tecnologia, més mobilitat i més flexibilitat. És fàcil d'implementar i mantenir, és el que diferencia un PBX modern de la seva antiquada contrapart. Amb una constant tendència a la migració a computació en el núvol, els clients aniran exigint solucions que són encara més fàcils de posar en marxa, per la qual cosa, és segur dir que aquí és on s'enfocarà, en gran mesura, el desenvolupament en un futur proper.

Font: RedesTelecom