Quan Apple va llançar l'
App Store, el 10 de juliol de 2008, amb 500 aplicacions, va activar un fenomen cultural, social i econòmic que ha canviat la forma en què les persones treballen, juguen, es comuniquen, viatgen i molt més. En l'última dècada, l'App Store ha creat un lloc segur on usuaris de totes les edats poden trobar les millors apps. I ha creat també una dinàmica
"economia de les apps" que ha permès i permet prosperar a grans i petits desenvolupadors de tot el món. Avui, clients de 155 països del món visiten l'App Store i ho fan amb més freqüència, romanen en ella més temps i descarreguen i usen més apps que mai.
El naixement de l'App Store va democratitzar la distribució de programari i va transformar la vida quotidiana actuant com a font inesgotable -i sempre disponible- d'apps, en molt variades categories, per a l'iPhone, l'iPad i l'Apple Watch.
Aquí detallem algunes d'aquests fites:
Neix l'App StoreAbans de 2008, la indústria del programari estava dominada per unes poques grans companyies. L'App Store va obrir la porta a qualsevol desenvolupador, des de persones que creen la seva pròpia app a casa, fins a grans estudis. L'App Store posava una finestra global perquè qualsevol amb una gran idea, pogués crear una app i oferir-la al creixent nombre d'usuaris del món sencer que la visitaven i que, ara, supera ja els mil milions de persones.
Compres dins de l'appEn aparèixer el 2009 l'opció de
"compres dins de l'app" (IAP:
in-app-purchase), els usuaris podien descarregar una app i, després, pagar per desbloquejar diferents nivells i funcionalitats. Això va permetre que més persones poguessin experimentar noves apps abans de prendre la decisió de comprar-les.
Els desenvolupadors superen els 1.000 milions de dòlars d'ingressosEl mes de juny de 2010 s'havien pagat ja més de 1.000 milions de dòlars als desenvolupadors, tant per la venda d'apps com per compres realitzades dins de les apps.
Mode subscripcióEl 2011, l'App Store va començar a oferir apps en mode subscripció. I per al 2016 aquesta possibilitat s'havia estès ja a les 25 categories d'apps, incloent Jocs, Educació, Salut i Forma Física ... Avui són més de 28.000 les apps per iOS que ofereixen la modalitat de subscripció, com ara Netflix, iQiYi, Tinder, LinkedIn, Headspace o Dropbox, facilitant que milions de nous clients puguin descobrir, subscriure o donar-se de baixa d'aquests serveis a l'instant. Les subscripcions han augmentat un 95 per cent respecte a l'any passat.
Arriba l'iPadEl 2010, l'iPad va venir a estrenar un llenç gegant amb noves possibilitats perquè els usuaris puguin crear i aprendre. Professionals de tot el món trien l'iPad Pro per ser més creatius i productius, gràcies a la seva portabilitat i versatilitat. I estudiants de tots els nivells adopten l'iPad com a eina per estudiar, treballar i també jugar. Avui, els usuaris poden gaudir de més de 1,3 milions d'apps dissenyades específicament per l'iPad, incloent Procreate, Lightroom, Microsoft Office 365 o Prêt-à-Template, que permeten crear en qualsevol lloc, més enllà de les parets de la oficina o l'aula, i en el moment en què arribi la inspiració.
Les apps educativesAmb més de 200.000 apps educatives i de consulta, com Explain Everything i The Elements de Touch Press, l'iPad ha ajudat a que sorgeixin noves i atractives formes d'aprendre, d'expressar la creativitat i de fomentar la col·laboració. A més, apps educatives com Froggipedia, WWF Free Rivers i Boulevard AR han adoptat ràpidament la realitat augmentada (AR) per fer que l'experiència d'aprenentatge sigui encara més immersiva per als estudiants.
Salut i forma físicaL'Apple Watch i HealthKit van obrir el camí perquè els desenvolupadors creessin apps de salut, forma física i benestar més innovadores, intel·ligents i interactives. El que, al seu torn, ha motivat als usuaris per ser més actius i conscients de la seva salut. Les descàrregues d'aquestes apps ha crescut un 75% des del llançament de l'Apple Watch, amb l'impuls d'apps com Zova, Nike, Lose It !, Dexcom, One Drop, Glow, 10% Happier i Ioga Glo.
Estudis clínicsMés de 500 metges i investigadors en l'àmbit de la medicina han utilitzat les eines de programari ResearchKit i CareKit d'Apple per realitzar estudis clínics que involucren a 3 milions de participants. Estudis que s'estenen des de l'autisme i la malaltia de Parkinson, fins a la rehabilitació postquirúrgica a la llar o la fisioteràpia. Gràcies a aquestes innovadores eines, els usuaris disposen de cada vegada més apps per iOS i Apple Watch concebudes per controlar la seva salut i benestar general.
La nova App StoreAl 2017, Apple va presentar una App Store completament nova, amb pestanyes dedicades a Jocs ja Apps per facilitar que els usuaris trobin exactament el que busquen o s'inspirin per provar alguna cosa nova, i perquè coneguin més sobre els creadors que estan darrere de les apps que fan servir i gaudeixen. L'App Store rep ara 500 milions dels clients setmanals que passen més temps descobrint noves apps. I centenars les històries que apareixen a la pestanya Avui que han estat llegides per més d'un milió de persones.
Realitat AugmentadaLa realitat augmentada (AR) és una tecnologia revolucionària que porta experiències virtuals al món real, canviant la forma en què els usuaris treballen i juguen. Al 2017, Apple va llançar ARKit 1.0. I, de la nit al dia, iOS es va convertir en la plataforma d'AR més gran del món, disponible per a centenars de milions d'usuaris d'iPhone i iPad. Avui, hi ha ja més de 3.000 aplicacions d'AR en l'App Store, com Kings of Pool, Alícia al país de les meravelles AR Quest i Houzz. Apple va posar a disposició dels desenvolupadors la tercera actualització de ARKit en la WWDC al juny de 2018, possibilitant que les apps AR com LEGO incloguin experiències compartides perquè múltiples usuaris intervinguin en un joc o col·laborin en projectes.
Font: RedesTelecom