Fins a la implantació definitiva de la marca en el nostre mercat, fer-se amb un Tesla és una aventura pròpia de pioners. Tot i així, hi ha gent disposada a això (circulen uns 60 cotxes d'aquesta marca amb plaques espanyoles), com el valencià Aland Bru. Un tècnic especialista de 52 anys membre fundador del club de la marca a l'Estat que explica al diari
ABC els detalls del procés.
Fins a la implantació d'una xarxa comercial a Espanya, prevista per a mitjans de 2017, el procés complet es fa per Internet. Des de l'1 de desembre la pàgina web està disponible en català. Els clients del nostre país poden visitar
tesla.com/es_ES per dissenyar i encarregar el Tesla que millor s'adapti al seu estil de vida, triant entre una selecció de les opcions líders en la seva gamma, així com un rendiment i usabilitat sense igual.
Un cop seleccionat el model a la seva pàgina web, s'especifiquen els seus extres i opcions. Un assessor de la marca explica en tot moment les característiques del vehicle i atén els dubtes que poden sorgir.
A continuació s'abona un primer senyal i després una segona quantitat. El Tesla europeu es fabrica a Califòrnia (Estats Units) i s'acaba d'acoblar a Tilburg (Holanda). Quan està acabat, s'abona la resta del preu total.
El cotxe s'envia al seu propietari per camió, que també pot recollir a la factoria holandesa. Tot i que que en breu, a partir d'aquest 2017, els compradors podran acudir a les oficines comercials de Madrid i Barcelona per recollir-lo.
La garantia contempla 8 anys per al cotxe i bateria. Les revisions són anuals o cada 20.000 km, però no són obligatòries. De moment, i fins a la posada en servei del servei tècnic en Espanyes, el més proper és a Bordeus (França).
Tesla Model 3Donat a conèixer el 2016, aquesta berlina compacta contempla un preu d'arrencada de 35.000 dòlars. Tindrà una autonomia superior als 346 km, així com una ràpida acceleració de 0 a 100 km / h inferior als 6 segons ja des de la versió bàsica. Està previst que els lliuraments comencin abans de finalitzar 2017. Fins i tot la versió d'entrada estarà habilitada per a la càrrega ràpida (supercharging) i disposarà del maquinari necessari per dur a terme conducció assistida Autopilot. Al seu torn, comptarà amb cinc places, maleters posterior i un altre menor davanter. El cotxe aspira a aconseguir la màxima puntuació en les proves de seguretat en totes les categories i, entre d'altres, comptarà amb sostre de vidre panoràmic.
Tesla Model XÉs la declinació tot camí de la gamma, basada en la plataforma del Model S. A la venda als Estats Units des de 2015 amb un preu d'entre 112.00 i 132.000 $. Ofereix capacitat per a set adults i singularitats com portes posteriors d'obertura cap amunt, tipus
gavina. El seu paquet de bateries, de 60 kWh, 75 kWh, 90 kWh o 100 kWh, és pla i s'allotja sota el pis. El cotxe compta amb dos motors, un per eix, el que proporciona tracció integral. La seva acceleració de 0 a 100 km / h, ja en el model base, és d'uns concisos 6,2 segons, mentre que la del Model X P100D baixa a 3,1 segons amb l'opció Ludicrous Mode, cosa que el configura com el SUV més ràpid del món.
Tesla Model SAquest luxós sedan (des uns 80.000 dòlars) va començar els lliuraments al 2012. La producció anual és de 50.000 unitats. Pot acomodar a cinc adults i dos nens en transportins al maleter (van en sentit oposat a la marxa), ofereix una autonomia de 338 a 507 km i una acceleració de 0 a 100 km / h que oscil·la entre 2,7 i 5, 8 segons. En un endoll de 240 V, 20 kW i alt amperatge permet pujar l'autonomia en 100 km per cada hora de càrrega (unes 5 per omplir del tot la bateria de 85 kWh). N'hi ha de tracció posterior i total (amb dos motors elèctrics). El paquet de bateries s'allotja sota el pis. És de ió liti amb 60 kWh, 75 kWh, 90 kWh o 100 kWh. I la carrosseria és d'alumini, reforçada amb acer al bor.
Font: ABC