Després de donar per mort i enterrat el projecte del cotxe elèctric d'
Apple, que abandonarien per centrar-se en la tecnologia de conducció autònoma, ara una nova notícia torna a posar al primer sobre la pista. Seria la recuperació del projecte
Titan, que tant ha fet parlar en els últims dos anys.
La informació procedeix del diari xinès
Yicai Global. Aquests han afirmat citant fonts anònimes, que Apple estava treballant amb
CATL (Contemporary Amperex Technology) en un projecte destinat a investigar i desenvolupar sistemes de bateries destinades a cotxes elèctrics.
Aquesta empresa xinesa té com a objectiu convertir-se en el segon fabricant de bateries per a cotxes del món, només per darrere de Tesla / Panasonic, i el primer de la Xina ja al 2018. Tot gràcies a un creixement exponencial que suposarà passar d'una producció al 2015 de tot just 2.4 GWh, que arribarà als 50 GWh per a 2020.
De moment no hi ha detalls sobre la naturalesa del acord entre CATL i Apple. Però està clar que si Apple només estigués interessada en els sistemes de conducció autònoma i no en la fabricació d'un vehicle en si, no tindrien necessitat d'investigar sobre bateries per a aquest ús ni arribar a un acord amb cap fabricant. Simplement compraria les bateries necessàries per als seus estudis
Una notícia que de nou posa sobre la taula la possibilitat que Apple busqui diversificar el seu negoci en el sector de la fabricació de cotxes elèctrics. Una cosa amb el que s'ha especulat en múltiples ocasions, i que fins ara per alguna raó no s'havia confirmat. Uns rumors en els quals fins i tot s'ha parlat de la possible compra de Tesla per part de la tecnològica.
Però potser que una de les raons que han frenat a Apple hagin estat precisament les bateries. Uns acumuladors que podrien no complir amb les necessitats o les exigències dels nord-americans, i és per això que s'han decidit per prendre una nova via investigant els seus propis dissenys.
Font: FCE