La companyia CSC identifica els principals motors tecnològics de les organitzacions de tot el món al 2017. El seu màxim responsable tècnic (CTO), Dan Hushon, subratlla sis grans tendències que neixeran en tres grans àrees, resumides després de l'acrònim
DevSecOps (Desenvolupament, Seguretat i operacions) i que els líders empresarials han d'aprofitar per abordar la transformació digital dels seus negocis.
Les prediccions que enumera Hushon parteixen de l'evidència que aquests tres àmbits de les tecnologies de la informació estan revolucionant tant la forma en què les empreses operen, com les seves estructures organitzatives i les interaccions que mantenen amb els seus clients.
"S'imposa una empresa completament digital i cada vegada hi ha més exemples d'organitzacions que avancen cap al futur digital", descriu Hushon.
"El resultat són models de negoci completament nous i construïts sobre la base de nova informació, que procedeix d'experiències i innovacions analítiques, totes construïdes sobre clouds públiques", manté l'expert.
"Retornar a les tecnologies el seu caràcter essencial en les organitzacions de qualsevol sector és la primera conseqüència d'aquest plantejament DevSecOps que també imposa un compromís molt més gran entre els líders del negoci i els especialistes en TI, en aspectes com la necessària seguretat de la informació", en paraules del propi Hushon.
Amb això, i englobant també algunes de les tecnologies de més actualitat (des de realitat augmentada i virtual, a l'Internet de les Coses, Intel·ligència Artificial o Cloud Computing), el CTO de la multinacional nord-americana enumera aquestes sis tendències clau que han d'ajudar a directius i CIO a dissenyar estratègies guanyadores al 2017.
1) Adaptació de l'empresa a segle XXIL'efecte de fora a dins segueix transformant l'estructura de les empreses i la seva resposta davant del canviant mercat actual. Les organitzacions han de reinventar els seus models i processos de negoci amb agilitat. Aquest canvi afectarà a la seva estructura, cultura de lideratge, processos de selecció de talent, estil d'equip o ecosistemes de socis. Les inversions hauran de destinar-se, en conseqüència, a eines que permetin als empleats desplegar processos ràpids i de constant millora.
2) Ascens de les màquines intel·ligentsLes màquines s'estan equiparant als humans i són capaces de realitzar càlculs molt més complexos i analitzar conjunts d'informació molt més amplis (fins i tot, detectant correlacions i causalitat en ells), i predir el millor resultat possible. Aquest enorme cabal de dades haurà de consolidar-se finalment en ecosistemes de dades. Com més profunds siguin, menys sentit tindrà transportar les dades de nou a l'empresa. Això obre el camí a l'aprenentatge basat en el núvol en plataformes d'intel·ligència artificial. També vol dir que els directius han de conèixer en profunditat la informació digital i aprendre a evitar el biaix digital (com s'ha vist en les recents eleccions presidencials d'Estats Units). Els beneficis d'aquesta estratègia per a la productivitat de l'empresa impulsaran la seva adopció.
3) Maduresa de IoT i internet IndustrialEn l'actualitat, s'està produint una àmplia adopció de Iot, com a resposta a la necessitat de comptar amb una plataforma de fàcil implementació en l'empresa i que generi retorn de la inversió. Els sensors seran claus per aconseguir aquest requisit i proporcionar un corrent de dades al front-end. La proliferació de sensors en xarxa i l'aparició d'un ample de banda exponencialment major, amb les xarxes 5G, multiplicarà la productivitat, com ja va passar en els noranta, quan els ordinadors van transformar el lloc de treball. Un nou renaixement de l'aprenentatge prendrà forma per crear màquines molt més eficients.
4) Emergència de Sinosfera, com a centre mundial d'innovacióVal la pena seguir observant el continu ascens de la Sinosfera (àmbit cultural d'Àsia Oriental, que inclou Vietnam, Japó i Corea del Sud) i que ha estat històricament influenciada per la Xina. Aquesta tendència està propiciant l'emergència de la Ruta de la Seda Digital, que està començant a competir amb Silicon Valley, com a centre d'innovació. El flux cultural, d'idees i béns, des d'Orient a Occident està a punt de crear una valuosa competència entre els innovadors de Califòrnia i Àsia. Cada un completarà l'altre per generar més productivitat en el mercat. Tots els ulls estan fixos en l'Est, on s'estan formulant les noves idees i es desenvolupen els avenços tecnològics en una gran cultura, única i formada.
5) Augment de l'adopció i simplificació de les plataformes al núvolCEls CIOs estan començant a implementar un pla 80/20, per situar el 80% de la seva càrrega de treball en el núvol pública en 2020. Fins que la resta d'empreses mundials el secundin, els líders que ja estiguin en el núvol pública seguiran superant a la seva competència. Aquests avançats començaran a competir, quant a funcions i capacitat, creant un nou estil d'hibridació o diversitat de núvols. Aquesta riquesa Cloud els permetrà complir millor amb les obligacions regulatòries i de seguretat. També es consolidarà una plataforma en temps real, a mesura que la informació evolucioni de manual a codi, gràcies a un nou tipus de middleware. Reduir la complexitat permetrà als clients construir nous serveis empresarials i buscar altres fonts d'ingressos orgàniques, que no eren possibles en l'anterior etapa del Cloud i que aprofitaran el potencial de tecnologies, com PAAS o IOT, i de les plataformes d'aplicacions.
6) Propera evolució de la interfície digital: realitat virtual i augmentadaDesprés de l'experiència mòbil, el següent pas natural és la realitat augmentada i l'experiència virtual. Les empreses estan invertint molt en casos d'ús que els permetin idear estratègies d'adopció, avaluar la privacitat de les dades i la ciberseguretat, reestructurar els processos de negoci, accelerar la modernització dels sistemes llegats i incorporar els matisos culturals de cada organització. La realitat augmentada i la realitat virtual són possibles gràcies a la combinació d'avançats gràfics generats per ordinador, l'aprenentatge automàtic, la informàtica d'alt rendiment, al costat de la recopilació i anàlisi de les dades. La realitat augmentada estarà darrere dels dispositius IOT que permetin a empleats i consumidors interactuar amb el seu entorn de forma nova i més productiva, molt més rica, que la proporcionada pels dispositius mòbils, especialment en matèria de servei i compliment.
Font: Redestelecom