Sobre la intel·ligència artificial (IA), molta gent pensa que s'està a punt d'una nova era en què els robots humanoides seran capaços de parlar i caminar i que envairan el mercat de treball en qualsevol moment.
Tot i que la tecnologia s'està movent en aquesta direcció, aquest escenari encara està a desenes d'anys, segons la majoria de les previsions. L'AI sens dubte afecta la manera com es treballa avui i influirà encara més profundament en la manera com fer negocis fins que, finalment, els robots seran col·legues del treball.
De moment, però, la intel·ligència artificial pot ressaltar les nostres pròpies capacitats i treballar amb nosaltres a través de la tecnologia incrustada en maquinari, dispositius i d'altres. Aquests "companys de feina" poden ajudar a realitzar tasques de manera més eficient.
A mesura que s'avança en aquesta transició, s'espera que es confiï més i més en les decisions i indicacions dels dispositius basats amb IA. Poden processar les dades en temps real i revelar el que les accions humanes necessiten en fets sòlids i mesurables. El repte a curt termini és descobrir com acceptar la tecnologia com a extensió de l'equip de treball, així com desafiar-la i millorar-la en benefici del negoci.
Aquells que s'enfronten a aquesta nova realitat amb optimisme preveuen un futur en la IA, per tant, pot amplificar la intel·ligència humana. A continuació detallem algunes formes fascinants en què la intel·ligència artificial i els éssers humans ja estan coexistint en el món empresarial:
Smart TakersLa tecnologia impulsa la transformació de botigues físiques al detall per millorar l'experiència del consumidor: L'
innovative Oak Lab tester mirror, no només reflecteix la imatge del comprador, sinó que també és un centre de control interactiu controlat per la tecnologia RFID.
Els consumidors poden personalitzar la seva experiència de degustació, demanar assistència als venedors de botigues i fins i tot rebre recomanacions per a altres productes complementaris. Aquesta tecnologia no està dissenyada per substituir els proveïdors, sinó per facilitar el treball i la seva eficàcia.
Cadena de logística global més eficientAmb una combinació de pagaments de
blockchain, visió mecànica i la intel·ligència artificial, han fet que la missió de
Bext360 sigui "millorar la cadena logística mundial per als productes agrícoles". Actualment, l'empresa té un impacte en el cafè, i els petits agricultors comercialitzen amb el seu
suppl (ai) una solució per a tota la cadena de grans, la qual cosa facilita als agricultors obtenir un preu raonable i pagar instantàniament el producte.
Els compradors de cafè poden analitzar ràpidament la qualitat del gra mitjançant els
ulls i l'ajuda d'un robot mòbil. Així, l'aplicació de l'empresa ajuda el pagès i el comprador a negociar un preu just. Mitjançant la tecnologia de
blockchain, l'aplicació i un programari basat en núvol registren l'origen dels fesols i quan han pagat per a ells. Els majoristes i minoristes tenen l'opció d'inserir l'API en la seva web, màrqueting, sistemes de punt de venda i eines per ajudar a gestionar la cadena de subministrament.
Assegurança d'automòbilsPer a la indústria d'assegurances d'automòbils, avaluar el dany del vehicle per gestionar les reclamacions és un procediment complicat i que requereix molt de temps de manera que s'espera canviar amb la intel·ligència artificial aplicada tasques visuals especialitzades. En el cor de qualsevol intel·ligència artificial, la tecnologia és la informació que informa les vostres decisions. En aquest cas, la xarxa AI va estudiar una enorme base de dades de reclamacions d'automòbils i dades policials.
Si l'eina analitza les imatges i troba alguna cosa objectiva, emet una alerta perquè el procés sigui revisat pels humans. L'objectiu és fer que el procés de queixes sigui més àgil i precís per als representants humans.
Problemes d'empleatsEl programari creat per
Starming utilitza l'aprenentatge automatitzat per assignar problemes als empleats a la persona adequada. El programari registra l'historial de preguntes i respostes i aprèn a aplicar-les sobre els problemes actuals per trobar els experts adequats dins de l'empresa.
Hi ha moltes aplicacions per a aquest tipus d'aprenentatge, on les màquines mantenen el coneixement de les persones clau per alleujar els especialistes que han de respondre a preguntes similars diverses vegades. El resultat, a més del bon servei al treballador, és el guany de productivitat.
Assistent AdministratiuEn el món corporatiu d'avui,
Baxter AI espera assumir moltes de les tasques administratives que retarden els professionals de moltes àrees diferents. Aquest servei d'intel·ligència artificial pot recopilar informació de Google Analytics, SQL, Excel i altres bases de dades per generar informes que normalment representen tasques tedioses.
Ara és el moment d'acceptar els sistemes d'intel·ligència artificial com els nostres companys de feina i confiar en les seves capacitats per fer front a tecnologies predictives, intel·ligents i analítiques.
Font: Alternative Learnign Platform