22/09/2017

Construir una bateria Tesla és tan contaminant com el cotxe de benzina?

Hi ha una idea cada vegada més estesa, sobretot pels que li tenen certa malvolença als cotxes elèctrics, que la producció de la bateria de Tesla genera emissions de carboni equivalents a la conducció d'un vehicle de combustió interna durant vuit anys. Però, això és cert?

La bateria Tesla
Segons uns estudi suec <http://www.breitbart.com/big-government/2017/06/21/delingpole-tesla-car-batteries-co2-not-remotely-green-study-finds/>, es postula que la producció d'una bateria de 100 kWh (la més gran de Tesla) produeix 17,5 tones de diòxid de carboni. La pregunta seria llavors quant s’hauria de conduir un vehicle de combustió interna per emetre aquesta quantitat de diòxid de carboni.

Construir una bateria Tesla és tan contaminant com el cotxe de benzina?

Segons l'estudi, són 8,2 anys. No obstant això, per arribar a aquesta xifra s'han obviat alguns paràmetres. El primer, que la gasolina apareix màgicament en el tanc del vehicle, ja que només es té en compte l'impacte que produeix que es faci servir en el vehicle. El segon, que el cotxe no ha de conduir-se durant massa quilòmetres per any.
Se suposa  que el cotxe de gasolina és un model similar a un Tesla Model S P100D, que utilitzaria la bateria en qüestió. Suposant que s’està parlant de l'Audi A8 4.0. Segons l'EPA, aquest cotxe emet 6.2 tones mètriques de CO2 per any, a 15.000 milles de conducció anual (gairebé 25.000 quilòmetres).

Construir una bateria Tesla és tan contaminant com el cotxe de benzina?

Però la gasolina no apareix màgicament en el tanc de combustible. A aquesta xifra cal sumar-hi 1,1 tones addicionals de carboni ascendent de resultes d'aconseguir el combustible.
De moment, s’obté: 17,5 (producció de bateria) enfront de 7,3 (emissions anuals totals de A8): la petjada de carboni de la bateria equival a menys de tres anys d'emissions del motor.
Finalment, com s’explica a Popular Mechanics, hi ha el fet que es pot alimentar el  Tesla amb un sostre solar, i reposar les bateries anteriors del cotxe per a l'emmagatzematge d'energia casolana.
En altres paraules, si no es cenyeix a l'impacte mediambiental, un cotxe elèctric resulta molt més interessant. I fins i tot es podria afirmar que el millor que li pot passar al medi ambient és que la gasolina no deixi de pujar de preu.


Font: CienciaHoy