El president del grup Volkswagen està convençut de superar Tesla i convertir-se en líders del mercat del vehicle elèctric. Però els seus plans més vistosos no veuran la llum del dia fins al 2020 i el seu desenvolupament no arribarà fins al 2025.
"...Qualsevol cosa que pugui fer Tesla, es pot superar..."Així de contundent es va mostrar Herbert Diess, president del Grup Volkswagen, en una conferència de premsa al maig passat. Tots els fabricants que formen part del grup alemany estan donant passos, uns més a poc a poc, altres més de pressa, cap a l'electrificació. Tots ells podran compartir tant l'arquitectura dels seus vehicles com els components i els processos i línies de muntatge.
|
Audi Q8 concept en el Saló de Detroit. |
Tesla planeja posar al mercat fins a 500.000 cotxes elèctrics a finals d'any i, potser, arribar al milió d'unitats al 2020. No obstant això Diess va anunciar que els plans del grup Volkswagen no donaran els seus fruits reals fins al 2019 o 2020 i arribaran al milió de cotxes elèctrics, un 25% de la seva producció, al 2025 és a dir, cinc anys després que Tesla.
"...Estem segurs de convertir-nos en líders d'aquesta nova fase de la indústria de l'automòbil..."Ningú no dubta que el Grup Volkswagen té els mitjans i la capacitat per convertir-se en líders del mercat de vehicles elèctrics. La qüestió és quan arribarà realment. La inversió de més de 10.000 milions d'euros en R + D, la nova plataforma modular elèctrica MER, la nova família d'elèctrics ID, que a poc a poc es va desvetllant. Tots els arguments estan a sobre la taula però de moment la gamma Volkswagen d'elèctrics està bastant lluny del què ofereix Tesla i els seus plans s'allunyen en el temps dels del fabricant de Silicon Valley. Per Diess l'objectiu de 2020 se centra en recuperar-se del
dieselgate i recuperar la rendibilitat.
|
Skoda Vision E concept |
El Grup Volkswagen no és l'únic que anuncia novetats elèctriques per a la propera dècada. No tenim cap dubte que els fabricants llançaran al mercat cotxes elèctrics convincents. La sana competència crearà un mercat competitiu del que ens beneficiarem els compradors amb la reducció de preus. Tots ells porten a la indústria molt més que Tesla, tenen més experiència i més capacitat de crear volum de mercat. Però Tesla porta la davantera i deixar-lo córrer pot implicar no poder aturar-lo. No tot és capacitat i diners, també cal comptar amb el fet d'estar en el lloc exacte en el moment necessari.
Font: Movilidad Eléctrica