Japó és tradició, cultura, temples… però també és tecnologia. Una mostra la trobem als carrers: es veuen un munt de cotxes amb motors híbrids sobretot de les marques Toyota i Honda. És el futur i la tecnologia intermitja cap al pas definitiu que serà el motor elèctric.
L’altra punt de modernitat són els gadgets i aparells tecnològics que tenen aquesta gent. Més enllà del water intel.ligent amb el més que típic raig d’aigua, el que m’ha robat el cor és l’aparell de la imatge superior: el pocket wifi. Vam saber de la seva existència a través de blogs, webs (www.japonismo.com és de luxe) i persones que havien estat al Japó. Es tracta d’un petit artilugi no més gran que qualsevol mòbil que es porta a la motxilla i t’envia una senyal wifi (a tu i fins a 10 connexions que s’identifiquin amb la contrasenya) d’altíssima qualitat al telèfon o a la tablet. Això et permet disposar d’internet sense problemes i poder fer un munt de coses. Penjar fotos, enviar wattsapp però sobretot aconsegueix que el viatge sigui més fàcil. En el nostre cas, ja ens ha salvat uns quants cops com quan ens ha permès mirar horaris de temples, d’autobusos, de trens, informacions diverses o guiar-nos per Osaka i Kyoto amb el navegador de google maps activat.
Avui ha sigut el primer dia a Kyoto. Hem visitat alguns temples i hem passejat pel barri de Gion, conegut per ser la zona de les geishes. Pel carrer hi ha un munt de gent ‘disfressada’ amb el kimono tradicional però ens hem trobat aquest parell que anaven ben tocades i posades, i que a diferència de la resta portaven el ‘coixí’ a l’esquena i un llaç magnífic. S’han guanyat la fotografia. Segurament també són falses però són les que més s’han treballat l’estilisme. Ja anavem avisats que és molt difícil veure geishes autèntiques.
Acabo amb l’apunt gastronòmic. Hem provat el ramen. És més bo quan fa estona que menges, ja que tot es va impregnant cada cop més del caldo. L’altre fet sorprenent és que tothom xucla com un boig quan se’l mengen. Si us fa rabieta, us haureu d’aguantar!!!
P.D. Si sou amants de Murakami, entrar a comprar als 7eleven serà doblement satisfactori. Primer perquè hi trobes de tot a bon preu, i segon, perquè et sents com un dels seus personatges que sovint hi entren.