16/02/2018

França prova un sistema de recàrrega sense fils de 20 kW per a cotxes elèctrics en circulació

Que un vehicle elèctric es carregui mentre està en moviment és una cosa que està més a prop de fer-se realitat. De fet, ja ho estan provant diverses empreses i els resultats apunten en la bona direcció. Ha estat durant uns test en una pista de proves a França, en els quals s'ha aconseguit la recàrrega de 20 kW de dos vehicles Renault Kangoo que circulaven a 100 km per hora de forma simultània i en direcció oposada.

França prova un sistema de recàrrega sense fils de 20 kW per a cotxes elèctrics en circulació

Aquests resultats s'han obtingut durant les proves d'un sistema de càrrega dinàmic per a cotxes elèctrics -DEVC, per les seves sigles en anglès-, sobre el qual es treballa dins d'un ambiciós projecte conegut com Fabric que persegueix, precisament, investigar la viabilitat de la càrrega dinàmica des de tots els punts de vista possibles, com el tecnològic, l'econòmic i el mediambiental. Per tot això, s'està tenint en compte la potencialitat de la càrrega sense fils i les necessitats de fabricants i d'usuaris de vehicles elèctrics.

França prova un sistema de recàrrega sense fils de 20 kW per a cotxes elèctrics en circulació

Per a la transició a gran escala cap a vehicles elèctrics purs, són necessaris avenços tecnològics en general i, molt en particular, pel que fa a la càrrega i l'autonomia d'aquest tipus de transport. És el punt de partida de Fabric pel qual acaba de llançar una tanda de proves en una pista pròxima a Satory Versailles construïda per Vedecom. En ella, l'institut de recerca francès va instal·lar una part del sistema DEVC desenvolupat per Qualcomm sobre la pista, mentre que Renault va integrar en dos dels seus Kangoo la peça receptora del sistema.

França prova un sistema de recàrrega sense fils de 20 kW per a cotxes elèctrics en circulació
Un cop equipats pista i vehicles, es va poder constatar la càrrega en moviment de manera simultània i en les dues direccions, la qual cosa apunta les potencialitats del sistema per la seva aplicació en el món real.
Després d'aquestes proves, està prevista una nova tanda de test per part de Vedecom, que incidirà en l'estudi del comportament d'aquest sistema i analitzarà assumptes com el seu rendiment, la seguretat i l'eficiència de la transferència d'energia en múltiples escenaris pràctics, així com la velocitat i alineació del vehicle a la pista o la potència entre la calçada i el vehicle.
Aquest projecte involucra a un consorci format per 25 organitzacions, entre empreses del sector de l'automòbil i centres de recerca especialitzats, de nou països europeus. Amb un cost de 9 milions d'euros, aportats majoritàriament per la Comissió Europea, el projecte va arrencar al gener de 2014. Si les previsions es compleixen, aquestes investigacions hauran "aplanat el camí cap a la mobilitat futura".


Font: Fabric