18/01/2022

LA CANTANT DE FADO

 

La cantant de fado. Jordi Campoy Boada

 

Feia molt de temps que no gaudia tant amb un llibre. I ho dic en el més ampli sentit de la paraula. 'La cantant de fado' m'ha fet pensar; m'ha portat a viatjar per Lisboa, recórrer els seus carrers acompanyant a en Guillem i a la Rita; he patit, somrigut, a vegades inclús he deixat anar una riallada, he plorat, m'he enfadat i he experimentat un munt de sensacions que no soc capaç de reproduir amb paraules.

Jordi Campoy ens porta una història d'intriga, un thriller amb tots els ets i uts. Una rere fons d'història d'amor gens ensucrada ni embafadora, ans al contrari. Un thriller que per moments és endimoniat i altres té la cadència d'un fado. Una trama que té banda sonora pròpia i que paga molt la pena escoltar-la mentre ens endinsem en les seves pàgines. Vuit temes compostos per l'autor, que són una meravella pels sentits.

Els personatges són un dels unts forts de la història, especialment en Guillem, la Rita i la Celeste, una velleta amb un caràcter que déu-n'hi-do i ens oferirà una grata i real història. En Guillem el músic turmentat per un fet del passat a qui veurem créixer i evolucionar, a qui acompanyarem en el seu viatge, tant en el físic (Barcelona-Lisboa-Barcelona) com en el mental, molt més important i productiu. La Rita una noia amb un passat fosc, turmentós, que la segueix i persegueix.

'L'accident. Dissabte nit. Una semifusa. Pam!'

Les descripcions que en Jordi ens fa de llocs i persones són dignes de ser llegides i rellegides; les comparacions i les evocacions al món musical són constants i precioses. La dosificació de la informació que va donant al lector està mesurada, pautada, com una composició musical; amb girs argumentals que atrapen al lector. I un punt d’ironia fina, finíssima, que fa les delícies dels més exigents

Llegiu-la, sentiu-la, escolteu-la i gaudiu-la, no us penedireu.