L'internet de les coses, compres en línia, telepresència, xarxes socials o ciutats intel·ligents. S'avança cap a un món digital que transformarà la manera de viure, de gaudir de l'oci i de treballar. Gairebé el 90% dels CEO europeus reconeixen que la transformació digital és clau en la seva estratègia corporativa perquè afecta directament al negoci, segons International Data Corporation (IDC), el principal proveïdor mundial d'intel·ligència de mercat, telecomunicacions i tecnologia de consum. És, precisament, en l'àmbit empresarial on la irrupció de les noves tecnologies emergents com el
cloud, el
Big Data, la impressió 3D, la col·laboració i la telepresència, la realitat augmentada i altres, anticipa una nova etapa disruptiva: la 4ª Revolució Industrial, que establirà les bases d'un nou panorama econòmic.
En aquesta era, en la qual la digitalització ho fa tot possible, el consumidor es troba al centre, i la veritable importància del digital per al negoci no és tant en la irrupció de les noves tecnologies com en la capacitació de les persones, ja siguin empleats, clients o consumidors, per manejar-les, i poder realitzar coses increïbles. I és que la digitalització, que pot ser de processos, traduir-se en automatització o en col·laboració entre empleats, té potencial suficient per modificar no només a les empreses i institucions sinó també als col·lectius socials o sectors sencers en qualsevol punt del planeta.
I davant d'aquests paradigmes resulta clau que les organitzacions puguin dedicar la seva atenció al digital. L'estudi
The Digital CIO mostra que, de mitjana, aquests dediquen encara més del 60% del seu temps a mantenir la seva base instal·lada i, així, és complicat dedicar temps a innovar i explorar noves idees per al negoci sobre l'ús creatiu de la tecnologia.
Tota revolució exigeix la convergència de diferents variables que permetin tancar el cercle. En el cas de la digitalització, també. El negoci digital ha de crear noves formes d'operar, aprofitant les possibilitats i la flexibilitat que ofereixen les actuals infraestructures de Tecnologies de la Informació (TI). L'empleat digital, per la seva banda, contribuirà a elevar la productivitat de la companyia mitjançant l'ús de les més avantguardistes tecnologies de col·laboració -àudio i vídeo conferència, telepresència, mobilitat-. I, finalment, els consumidors digitals podran optimitzar la seva interacció amb les marques, millorant la seva experiència a través d'estructures omnicanal que permeten a les empreses conèixer millor als seus clients, i així fidelitzar-los.
Sobre aquests tres pilars, empreses com Hotelbeds, Michelin o Randstad Group han emprès els seus processos de transformació digital. Hotelbeds ha modernitzat la seva infraestructura TI i els seus data centers crítics per al seu negoci en línia, i avui connecta 35.000 intermediaris de viatges en més de 120 mercats amb proveïdors de més de 180 països. També Michelin ha optat per la transformació dels seus serveis d'infraestructura TI, optimitzant els seus serveis de telefonia IP i integrant les seves xarxes LAN i WAN, amb garanties de seguretat extrem a extrem. Randstad Group es va plantejar elevar el control sobre la seva xarxa per guanyar en eficiència i treure el màxim profit al
cloud. Amb aquesta idea, ha desenvolupat una infraestructura que proporciona connectivitat en el núvol a més de 3.500 localitzacions a 37 països, a més de serveis de veu en
cloud als seus més de 33.000 empleats.
La revolució ha començat ja i és imparable. El desafiament és enorme. En menys d'una dècada, el gruix de les empreses, també les espanyoles, s'han d'haver tornat digitals, redissenyant els seus models operatius i de negoci, els seus processos i els seus serveis, i oferint als seus empleats les eines imprescindibles per competir en un mercat cada vegada més globalitzat, en el qual el poder del consumidor no para de créixer.
Font: RedesTelecom