La Laia Aguilar ens posa davant tres dones, de fet quatre, tres històries que res tenen a veure entre ells tot i que tenen un nexe en comú: la maternitat.
L'Emma, la
Jhanet i la
Natalka són les protagonistes d'aquesta història, potser més ben dit: d'aquestes històries. Cada una d'elles en el seu món, en el seu univers que res té a veure amb el de les altres dues. Amb el seu dolor, aquest sí que en part és compartit, les seves misèries i els seus encerts.
L'Emma, primera per ordre d'aparició, ens posa al davant d'un dels temes més complicats que pot afrontar una dona: la pèrdua d'un fill. Si aquest fet ja és … (poseu l'adjectiu que vulgueu), la pèrdua d'un fill nonat com és el seu cas, és a més a més de dolorós un tema tabú en una societat que no reconeix aquests infants ni tampoc el dolor de les seves mares.
L'Emma ha de parir al seu fill mort i fer front aquesta rocambolesca situació.
La
Jhanet abandona Bolívia i a la seva àvia, per volar fins a Barcelona i retrobar-se amb l'
Eli, la seva mare, qui resulta ser tot l'oposat al que ella esperava i a qui no reconeix com a tal. Se sent abandonada i defraudada per l'
Eli, qui sembla estimar més als fills dels altres que a la seva pròpia filla, o almenys així ho percep la
Jen.
La
Natalka es veu abocada a fer de mare de lloguer per les 'pretensions d'en Vasyl, la seva parella, qui només vol pujar d'estatus social a costa del que sigui: d'ella. Ser mare, per no ser-ho, perquè de la teva maternitat en gaudeixi una altra dona, allunyar-te de l'ésser que portes dins, no crear vincles… És així de fàcil? Aquesta és la tessitura en la qual es veurà aquesta jove Ucraïnesa.
Tres històries que anirem llegint a capítols intercalats, sempre pel mateix ordre, vivim aquestes tres maneres de concebre la maternitat, ser mare… Cada una des de la seva educació, els seus principis i les seves pors, especialment les seves pors.
Tres protagonistes, tres dones, tres mares que no són reconegudes com a tals, que al final de tot creuran les seves vides en el capítol més emotiu de tota la novel·la.