Elon Musk està preocupat. "M'estic adonant que molta gent pensa que el Model 3 és la següent versió d'un Tesla", va tuitejar el maig passat. "Això no és veritat", va aclarir. Per dir-ho d'alguna manera, el Model S és el cotxe que seguirà conduint quan arribi el Model 3.
Si s'està seguint l'actualitat de Tesla, és clar que el Model 3 no és el nou vaixell insígnia de la companyia sinó una versió petita i assequible del Model S. "El Model 3 és com un BMW sèrie 3 o un àudio A4, i el Model S és com un BMW sèries 5 i 6, però molt més ràpid, amb més espai per l'equipatge i amb Autopilot”, va escriure Musk a Twitter.
Tota aquesta confusió prové, per descomptat, del nom del cotxe. El Model 3 s'anava a dir "Model E" com a part d'una broma, però Ford s'havia quedat amb aquest nom i no va permetre a Tesla usar-lo. Ara, en lloc de "SEX", els vehicles de Tesla (Model S, Model 3 i Model X) formen la paraula "S3X".
Perquè tot això quedi clar, Tesla va presentar fa uns mesos una comparativa a la seva web que repassa les diferències entre el seu cotxe més emblemàtic, el Model S, i el seu cotxe més barat, el Model 3. A part del preu (el Model S val 35.000 dòlars més), el Model 3 és més curt i té una bateria més petita (de 75 kWh), cosa que equival a un abast de 346 km (enfront dels 400-539 km que ofereixen els diferents models del Tesla Model S).
Una de les dades que ha revelat aquesta comparativa és l'acceleració del nou Model 3: el cotxe passa de 0 a 100 km/h en 5,8 segons (a diferència del Model S, que en la seva versió P100D i de cap manera Ludicrous arriba als 100 km/h en un instant: 2,38 segons). Altres desavantatges del Model 3? Cal pagar per usar la xarxa de supercarredors de Tesla, té la meitat de capacitat per a les maletes i només una pantalla al tauler de control.
Tot i que no s'esmenta en la comparativa, el Model 3 vindrà equipat amb Autopilot, el pilot automàtic de Tesla, i tindrà el mateix nivell d'automatització que els models més cars.
Font: Tesla