Un enginyer i inventor canadenc ha elaborat un concepte d'avió futurista que podria arribar a una velocitat de 12.000 quilòmetres per hora, superant 5 vegades la velocitat del Concorde i 10 vegades la velocitat del so.
Es tracta d'un avió que seria llançat des d'un sistema de llançament de canó de rail magnètic, el qual li permetria arribar a una gran velocitat. A continuació, la moderna aeronau posaria en marxa coets d'oxigen líquid o querosè per pujar d'altitud i aconseguir la velocitat de Mach 4. Després, l'avió encendria el seu motor principal, un estatoreactor de combustió supersònica, i cremaria hidrogen o oxigen comprimit per continuar la seva acceleració. En teoria, aquesta aeronau podria augmentar la seva velocitat fins a 10 Mach, el que és 10 vegades més ràpid que la velocitat del so.
|
Charles Bombardier |
L'inventor especifica que el
SkreemR s'utilitzaria com un avió comercial per viatjar d'un continent a un altre.
"Volaria cinc vegades més ràpid que el Concorde i podria transportar a uns 75 passatgers", afegeix Charles Bombardier. Així mateix, el canó de rail magnètic podria utilitzar electricitat neta per llançar l'aeronau i els coets i estatoreactors de combustió supersònica podrien cremar hidrogen fabricat amb energia hidroelèctrica, afegeix l'enginyer.
|
Charles Bombardier |
L'autor del projecte admet que el mateix no podria fer-se realitat en el futur pròxim ja que es necessitarien anys perquè els estatoreactors de combustió supersònica, que s'estan desenvolupant actualment als EUA i la Xina, passin a utilitzar-se recentment en drons militars. "Però en el futur llunyà, podrien utilitzar-se per transportar passatgers a través dels oceans a una velocitat molt alta", sosté Bombardier.
|
Charles Bombardier |
Abans que el SkreemR pugui construir-se, caldria superar enormes barreres tecnològiques, assenyala el portal Popular Mechanics. En primer lloc,
"serà difícil trobar un material assequible que pugui suportar la calor extrema de l'acceleració, sobretot en les altituds més baixes", assenyala el portal. Un altre problema seria trobar una manera de llançar l'aeronau amb èxit sense que els passatgers perdin la consciència per les sobrecàrregues causa de les forces de la gravetat.