Semblava quelcom impossible, vista la reacció inicial d'inversors i accionistes de Tesla de cara al futur de la companyia, però sembla que al final, el pla mestre d'Elon Musk ha acabat per convèncer la junta i autoritzar la compra de SolarCity, companyia germana de Tesla. El model de negoci i operativa té poca relació directa en l'operativa automobilística, però està fortament relacionada amb les seves possibilitats per a les llars.
No obstant això, sembla que Elon Musk té clares les sinergies derivades de l'adquisició de SolarCity dins dels plans de Tesla en el llarg termini, que segons el anunci oficial passarà a integrar-se verticalment dins de l'estructura del fabricant de cotxes elèctrics.
Les sinergies de les que parlava Elon estan relacionades amb les necessitats d'emmagatzematge elèctric i energia solar de Tesla i SolarCity respectivament, de cara al foment d'economies d'escala i R + D, que permetin simplificar i millorar la forma en què l'energia es genera, emmagatzema i consumeix, el cor de negoci més representatiu per Tesla.
Aquesta marxa entre les dues companyies passen pels plans de Tesla per començar a escalar la producció i les possibles Powerwall i del Powerpack, la seva solució d'emmagatzematge per a llars, i combinar-les amb les possibilitats que ofereix la tecnologia solar de SolarCity, de cara a generar operacions més eficients i integrar tots dos productes en un
tot en un controlat per la pròpia companyia de Musk: instal·lació, servei i gestió.
L'adquisició de SolarCity s'ha tancat per 2.342.000 de dòlars i la companyia preveu sinergies de 135 milions de dòlars després del primer any de tancament efectiu de compra.
Font: Hipertextual