06/04/2017

Tesla tindrà 100 punts de recàrrega ràpida a l’Estat espanyol al 2017

Espanya avança a poc a poc en els plans d'expansió de Tesla. La companyia disposa d'uns 87 punts de recàrrega dels seus vehicles repartits pel país i pretén arribar als 100 carregadors aquest any, segons les dades facilitades per la companyia i disponibles a la seva pàgina web.

Tesla tindrà 100 punts de recàrrega ràpida a l'Estat espanyol al 2017

Passarà de vuit supercarregadors el 2016 a tenir-ne 22 de disponibles a tot Espanya a finals d'aquest any, segons les seves xifres. L'automobilística apunta que "es tracta de plans" i que "les ubicacions i els terminis poden variar". La companyia desplega la seva xarxa per atendre la seva potencial clientela al país, però també, i sobretot, per als clients europeus que vulguin travessar la península en els seus vehicles Tesla.
D'aquesta manera, Tesla posa a disposició dels seus clients tres maneres de recarregar les bateries dels Model X i Model S, els vehicles a la venda en aquest moment. Els vehicles elèctrics, superen els 400 quilòmetres d'autonomia. De moment, a Espanya només es poden comprar Tesla a través de la seva pàgina web. Està previst que obrin les seves primeres botigues a Madrid i Barcelona aquest any 2017.
La forma més ràpida és connectar a un supercargador. Idoni, explica la companyia, per a viatges de llarga distància. Els supercarregadors Tesla "proporcionen fins a 270 quilòmetres d'autonomia en tan sols 30 minuts", segons les dades de la seva web.

Tesla tindrà 100 punts de recàrrega ràpida a l'Estat espanyol al 2017

La companyia compta actualment a Europa amb 270 estacions de supercarregadors que inclouen 1.800 supercarregadors individuals, cobrint les principals autopistes. "És la solució de càrrega més ràpida del món, que permet recarregar els vehicles Tesla en qüestió de minuts en lloc d'hores, mentre els ocupants del vehicle fan una parada per prendre un cafè o menjar alguna cosa".
A Espanya, on el desenvolupament està essent més lent que en altres països del seu entorn, només hi havia vuit supercarregadors instal·lats a finals del 2016 dels 15 previstos per a un any abans. No obstant això, segons consta a la seva pàgina web, ja n'hi ha un altre d'instal·lat a Ariza (Saragossa). Per aquest 2017, la companyia estima incrementar la seva xarxa de supercarregadors a 13 punts més, fins als 22 punts de recàrrega superràpida. Reforçaran, sobretot, les vies del nord de la península, atès que els primers es van col·locar al Corredor Mediterrani.

Tesla tindrà 100 punts de recàrrega ràpida a l'Estat espanyol al 2017

L'automobilística de vehicles elèctrics de luxe ha fet un gran esforç en l'últim any per dotar de carregadors dels països europeus. A més del desplegament de supercarregadors, en menys d'un any, la companyia ha instal·lat més de 1.000 Destination Chargers (carregadors en destí), des que Tesla va llançar el programa Destination Charging (Càrrega en destí) a Europa al 2016. D'aquests, 78 ja estan col·locats a Espanya.
Els carregadors en destí "permeten recarregar 100 quilòmetres d'autonomia per hora", expliquen des de la companyia, amb la qual cosa la recàrrega seria completa si està endollat ​​tota la nit. Per afavorir l'expansió d'aquest programa de càrrega en destinació, "Tesla ha millorat encara més l'experiència de recàrrega en associar-se amb hotels, resorts i restaurants de tot el món", han detallat. A Espanya, compten amb aquests punts hotels com el Abadía Retuerta Le Domaine, la cadena Vincci, Paradors com el de Lerma a Burgos o el d'Alcalá de Henares o l'Hotel Aire de Bárdenas, a Terol.

Tesla tindrà 100 punts de recàrrega ràpida a l'Estat espanyol al 2017

Aquesta xarxa secundària de recàrregues "seguirà creixent", confirma la companyia, de la mà d'aquestes aliances. Així, de complir-se els plans Tesla tindrà més de 100 punts de recàrrega a finals d'any. No obstant això, "no és possible quantificar en quant creixerà la xarxa de càrrega en destí", ja que depèn dels acords que tanquin.
L'opció ideal per a la companyia és recarregar el vehicle diàriament a casa o a la feina, amb l'adaptador a l'endoll convencional que adquireix l'usuari amb la compra del vehicle. Per recarregar al 100% la bateria d'un Model X o S en aquest sistema, l'automòbil ha d'estar endollat ​​a la xarxa unes 24 hores, aprofitant, per exemple, un diumenge casolà.
En les vuit hores nocturnes, es recarreguen una mica més de 150 quilòmetres. Un client pot instal·lar un punt de càrrega més potent, com el que s'instal·la en els hotels o restaurants, adquirint la bateria per 500 euros a través de la botiga online.

Font: Cinco Días