Utilitzar la intel·ligència artificial (IA) per a la gestió del trànsit és una de les moltes utilitats d'aquest innovador sistema. IBM, de fet, tenia una patent que permetia gestionar els semàfors amb IA.
Les llums serien controlades per càmeres, en comptes de per temporitzadors. La idea seria que una computadora analitzes el flux de trànsit en temps real i, a continuació, esbrinés la millor manera de gestionar la congestió de vehicles que corren per les nostres autopistes cada dia.
Hi ha, al cap i a la fi, molts aspectes que es fan realitat i no hi ha dos dies que siguin exactament iguals amb diferents situacions del vehicle, patrons meteorològics i comportaments dels vianants. L'IA podria fer canviar la seqüència dels semàfor de trànsit per permetre que els vehicles siguin identificats i circulin més segurs.
La patent "Control de senyals de trànsit cognitiu" es va presentar el gener de l'any passat. L'aplicació de la patent va indicar un mètode per adaptar el temps de senyal de trànsit.
La patent explica que aquesta invenció es refereix generalment al camp del control del trànsit, i més particularment, per controlar un senyal de trànsit a través de la informàtica cognitiva que incorpora dades en temps real en una intersecció.
El mètode consisteix a rebre, per un o més processadors d'ordinador, la transmissió de vídeo; identificar, per un o més processadors d'ordinador, el trànsit dins del vídeo de transmissió; calcular, per un o més processadors d'ordinador, el flux; i iniciant, per un o més processadors d'ordinador, una adaptació a la sincronització del senyal de trànsit basada en el canvi calculat al temps de senyal de trànsit.
En resum, IBM vol desenvolupar un sistema per controlar semàfors que es basa en càmeres. Una computadora veu imatges en temps real del trànsit en cada direcció i després calcula el patró de trànsit més òptim. Ben segur que tothom pot explicar que alguna vegada s'ha estat assegut en una intersecció de quatre direccions durant tres minuts complets mirant una llum vermella amb una barreja de desconcert i ràbia perquè no hi ha cap altre vehicle a la vista.
El proposit d'aquesta patent es que la IA, podria canviar la seqüència del semàfor per permetre que els cotxes vagin segurs. IBM creu que la seva solució basada en IA, funcionaria bé perquè és una tasca que un usuari podria fer fàcilment. Aquest tipus d'informació és fàcil perquè un humà absorbeixi i usi consells gràcies al potencial de la IA.
Tot i que els visionaris tecnològics estan observant pods i taxis voladors com a part de la propera onada de transport, és obvi que els vehicles a terra son aquí per quedar-se temps. Elon Musk està preparant el Hyperloop i també la seva nova empresa Loop, que només costarà US$ 1 per viatjar a vuit minuts des del centre de la ciutat fins a l'aeroport, però la gent encara valora molt el poder agafar els seus propis cotxes, i és per això que s'espera que la darrera patent d'IBM tingui aplicació de seguida.
Font: IBM