08/08/2018

Vuit de cada deu espanyols no poden viure sense la tercera pantalla

La meitat dels espanyols utilitza el mòbil per veure sèries o pel·lícules. Així ho revela un estudi encarregat per LG, que investiga els hàbits d'ús i consum de continguts en dispositius mòbils. Els smartphones s'han convertit ja en eines imprescindibles per seguir programes i sèries: La tercera pantalla és indispensable per a 8 de cada 10 espanyols, que la utilitzen per consultar continguts paral·lels mentre veuen la televisió.

Vuit de cada deu espanyols no poden viure sense la tercera pantalla

Segons l'estudi de LG, d'entre tots els espanyols, els andalusos són els que veuen sèries o pel·lícules al mòbil amb més freqüència: un de cada dos ho fa diàriament. Els que veuen més continguts fora de la llar són els madrilenys i almenys el 27% consumeix continguts audiovisuals en el transport públic. No és sorprenent que els millennials siguin principalment els que impulsen aquest consum de continguts a través del mòbil. L'estudi de LG va posar de manifest que el 33% dels joves entre 18 i 25 anys veuen sèries diàriament en els seus smartphones. A més, el 54% d'ells escolta música diàriament en streaming.

Vuit de cada deu espanyols no poden viure sense la tercera pantalla

"És evident que els continguts audiovisuals ja no es consumeixen com abans, per això les marques tecnològiques hem d'adaptar-nos a aquesta nova realitat" comenta Liliana Bolós, directora de màrqueting de la divisió Mobile Communications de la firma. "A LG desenvolupem productes pensant en les persones, en com fer-los la vida més fàcil, i per això els nostres últims models, com el LG G-7, estan equipats amb l'última tecnologia perquè el consum de continguts sigui el més immersiu possible".
Tot es pot fer des del telèfon intel·ligent. Per a la meitat dels enquestats, el seu mòbil és el dispositiu electrònic més important que tenen. Aquesta xifra s'incrementa fins al 59% entre els joves d'entre 18 i 25 anys: per ells, és el seu aparell principal. A més, el 75% dels espanyols utilitza el mòbil tant bon punt es desperta, però aquesta dada es dispara fins al 90% entre usuaris millennials.

Vuit de cada deu espanyols no poden viure sense la tercera pantalla

Aquestes conclusions s'emmarquen en l'estudi d'hàbits d'ús i consum que LG va realitzar en col·laboració amb l'empresa d'investigació de mercats, Punto de Fuga, el passat mes d'abril. A més d'investigar sobre els costums dels espanyols a l'hora de consumir continguts multimèdia en els seus smartphones, l'estudi va aprofundir en les eleccions dels usuaris per triar un telèfon mòbil, què n'esperen en termes de resistència i durabilitat, i quines mesures prenen en relació a la privacitat o confidencialitat de les seves dades.


Font: TICPIMES