La meitat dels espanyols utilitza el mòbil per veure sèries o pel·lícules. Així ho revela un estudi encarregat per LG, que investiga els hàbits d'ús i consum de continguts en dispositius mòbils. Els
smartphones s'han convertit ja en eines imprescindibles per seguir programes i sèries: La tercera pantalla és indispensable per a 8 de cada 10 espanyols, que la utilitzen per consultar continguts paral·lels mentre veuen la televisió.
Segons l'estudi de LG, d'entre tots els espanyols, els andalusos són els que veuen sèries o pel·lícules al mòbil amb més freqüència: un de cada dos ho fa diàriament. Els que veuen més continguts fora de la llar són els madrilenys i almenys el 27% consumeix continguts audiovisuals en el transport públic. No és sorprenent que els
millennials siguin principalment els que impulsen aquest consum de continguts a través del mòbil. L'estudi de LG va posar de manifest que el 33% dels joves entre 18 i 25 anys veuen sèries diàriament en els seus
smartphones. A més, el 54% d'ells escolta música diàriament en
streaming.
"És evident que els continguts audiovisuals ja no es consumeixen com abans, per això les marques tecnològiques hem d'adaptar-nos a aquesta nova realitat" comenta Liliana Bolós, directora de màrqueting de la divisió Mobile Communications de la firma.
"A LG desenvolupem productes pensant en les persones, en com fer-los la vida més fàcil, i per això els nostres últims models, com el LG G-7, estan equipats amb l'última tecnologia perquè el consum de continguts sigui el més immersiu possible".
Tot es pot fer des del telèfon intel·ligent. Per a la meitat dels enquestats, el seu mòbil és el dispositiu electrònic més important que tenen. Aquesta xifra s'incrementa fins al 59% entre els joves d'entre 18 i 25 anys: per ells, és el seu aparell principal. A més, el 75% dels espanyols utilitza el mòbil tant bon punt es desperta, però aquesta dada es dispara fins al 90% entre usuaris
millennials.
Aquestes conclusions s'emmarquen en l'estudi d'hàbits d'ús i consum que LG va realitzar en col·laboració amb l'empresa d'investigació de mercats, Punto de Fuga, el passat mes d'abril. A més d'investigar sobre els costums dels espanyols a l'hora de consumir continguts multimèdia en els seus
smartphones, l'estudi va aprofundir en les eleccions dels usuaris per triar un telèfon mòbil, què n'esperen en termes de resistència i durabilitat, i quines mesures prenen en relació a la privacitat o confidencialitat de les seves dades.
Font: TICPIMES